top of page
5BBFBC86-CBF3-47FC-AC6B-2E16789509DC_1_201_a_edited.jpg

GRAND PRIX
SUNNYCARS

3. Orange copy.png

DE OPDRACHTOMSCHRIJVING

Sunnycars heeft ons gevraagd een nieuw concept te bedenken voor hun “Sunny Cars Smile Society Member Club” – reis.

Deze reis neemt de 10 best verkopende reisagenten mee op een unieke trip naar verschillende mooie plekken op deze aarde. De ervaring leert dat deze trip een super promotie is voor het land zelf, maar te weinig bereik heeft voor Sunny Cars. Onze opdracht was om een interactief concept te bedenken incl. naam, logo en huisstijl, waarbij er meer reisagenten mee kunnen (rekening houdend met budget) en het bereik groter wordt. 

Grand Prix Sunny Cars
Video afspelen
3. Orange copy.png

DE BRAINSTORM

Tijdens de eerste brainstorm hebben wij aangegeven de focus te willen leggen op het verbreden van de periode, het event, het aantal deelnemers maar ook het type deelnemer. Naast de best verkopende reisagenten, is het ook belangrijk juist potentiele goede verkopers mee te nemen. Dus reisbureaus die nu nog niet veel Sunnycars boeken, maar met een goede verkooptraining en sturing dit wel kunnen worden. Daarnaast wilden we de groep die mee gaat groter maken, ook om het event rendabel te maken en te kijken wij hoe we de periode dat Sunnycars in the picture staat bij de volledige groep reisagenten in zowel de Nederlandse- als de Belgische markt konden vergroten en verbreden. 

3. Orange copy.png

HET IDEE

Incentive- Het idee is ontstaan om een zogeheten Incentive periode van vier maanden vooraf aan het event te ontwikkelen. Tijdens deze Incentive worden de reisagenten geprikkeld om d.m.v verkoop, e-learnings en spannende opdrachten al veel te leren over het Sunnycars product, mooie prijzen te winnen middels het verdienen van krasloten (elke boeking levert een kraslot op) en uiteindelijk een plek op het unieke Sunnycars event te bemachtigen. Deze wordt middels een Gouden kraslot verdeeld. In totaal doen er 32 reisagenten mee, namelijk 8 teams van 4 deelnemers. 

Event- Bij het evenement zelf wilden we vooral de kracht van het product (de huurauto) benadrukken, kennis overdragen en de verkoop stimuleren. In samenspraak met Sunny Cars kwamen we tot de conclusie dat de meerwaarde van een huurauto is dat je de vrijheid hebt om de meest afgelegen verrassingen op je bestemming te kunnen ontdekken. Locaties zonder straatnamen, waar alleen een GPS je naar toe kan brengen. Deze vrijheid werd dan ook de leidraad binnen ons concept en

was tevens de naam van het event bedacht. the Grand Prix Sunnycars (GPS) was geboren.

3. Orange copy.png

HET CONCEPT

Sunnycars had vooraf de bestemming bepaald waar GPS18 plaats zou moeten vinden. De keuze was gevallen op de regio Andalusië in Spanje. Airport Malaga is de best boekende bestemming binnen Sunnycars. Echter was Sunnycars wel bang dat de bestemming niet ‘sexy’ genoeg zou zijn en al te bekend voor de eerste editie van GPS. Wij waren er echter van overtuigd dat de bestemming ondergeschikt is aan het event en het concept zo uniek zou worden dat iedereen sowieso mee wil, ongeacht de bestemming en dat de bestemming genoeg onontdekte pareltjes heeft om zelfs diegene die de bestemming denkt te kennen, nog enorm verrast gaat worden. 

Het was voor ons van groot belang om op voorreis te gaan, zodat we niet alleen een inspireerde route konden vinden maar ook spelelementen konden bedenken die verbonden waren met de omgeving om het event nog avontuurlijker en realistischer te maken. We hadden tijdens de brainstorm met Sunnycars de learnings die centraal moesten staan geïnventariseerd zodat wij die op de voorreis konden omzetten naar spannende, interactieve games.

3. Orange copy.png

HET GEHEIM

Het omdenken van sales gedreven probleem- en vraagstellingen naar interactieve ‘Wie is de Mol’-achtige games, daar zit de kracht van dit concept. Wij komen door onze creatieve manier van denken los van de klassieke denkwijze van Sales afdelingen. Vaak wordt tijdens verkooptrainingen en productoverdracht middels een presentatie de boodschap de zaal in gezonden. Wij geloven echter in de interactieve aanpak, laten deelnemers zelf opzoek gaan naar de informatie die zij nodig hebben om hun verkoop te kunnen vergroten, door hen mee te nemen in een avontuur waarin zij zelf alles beleven en de opgedane kennis toe moeten passen om uiteindelijk zo veel mogelijk punten te verzamelen en als winnaar uit de strijd te komen!

bottom of page