top of page
7e6c6ea8-8924-438e-9e97-d8df92607398.jpg


GAMIFICATION

WAT IS GAMIFICATION?

Het valt je misschien niet direct op, maar gamification is meer vertegenwoordigd in ons dagelijks leven dan ooit. Denk aan snelheidsmeters langs de weg die groen kleuren als je veilig rijdt. Of aan de speelse anderhalvemeterafstand-triggers tijdens de pandemie. Deze gamebased toepassingen ga je steeds meer tegenkomen. Niet alleen op straat, maar ook in je werk of studie, bij de sportschool of de huisarts en natuurlijk in marketinguitingen.

De gamificationmarkt blijft stijgen

De grootste trend is misschien wel dat gamification geen trend meer is. Sinds de lancering van de term in 2003 wordt het wereldwijd door overheden, bedrijven en organisaties ingezet als hulpmiddel voor onder andere innovatie, training en het veranderen van gedrag. Volgens het Britse gamificationbureau Growth Engineering zet deze trend zich in stijgende lijn voort. Zij publiceerde onlangs een grafiek van Marketsandmarkets waarin wordt voorspeld dat de totale gamificationmarkt in 2025 met meer dan 20 biljoen dollar zal stijgen ten opzichte van 2021.

Game-based training en onboarding

Door de COVID-pandemie zijn een groeiend aantal bedrijven hun medewerkers online gaan motiveren, trainen en onboarden, met daarin een belangrijke rol voor gamification. Want hoe motiveer je (nieuwe) medewerkers of hele teams, op afstand? De inzet van spelcomponenten biedt hier bewezen uitkomst. Het helpt medewerkers om sneller nieuwe vaardigheden aan te leren of alvast te oefenen met bedrijfsprocessen en manieren van werken. Teams kunnen op afstand samen trainen en zichzelf verbeteren door realtime feedback, beloningen, levels en inzicht in progressie. Recent onderzoek van MasteryWorks laat bovendien zien dat meer dan 54% van de nieuwe medewerkers uit een testgroep productiever was na het volgen van een game-based onboarding. Deelnemers bleken ook 14 punten hoger te scoren in vaardigheidstests.

(Bron: Frankwatching 2022)

Onze Gamification tool

Wij bedenken creatieve concepten waarbij wij gebruik maken van Gamifications. Hierin bouwen wij custom-made (verkoop)games die op elke devices gespeeld kunnen worden. De Gamification kan location based ingezet worden, wat inhoudt dat het live op een locatie gespeeld wordt en waar de bezienswaardigheden en bestemming terug komen in of onderdeel zijn van de games. We combineren learnings, trainingen, teambuilding, avontuur, fun, interactie en bewegen op een te gekke manier!

De tool maakt gebruik van afbeeldingen, audio, video, augmented reality, QR codes en chat. Live volgen van deelnemers om zo de ervaringen super interactief te maken en door gebruik te maken van quiz-vragen, opdrachten, ranking & informatie verbinden we deelnemers aan hun omgeving en met elkaar. 

En het mooie is dat je een eigen gepersonaliseerde app ontvangt doordat de look & feel volledig aangepast wordt naar jouw huisstijl.

bottom of page