top of page
5411ECEE-6F48-4FD0-BDBB-92099809B2AF_edi

FTI360
EVENT

3. Orange copy.png

DE OPDRACHTOMSCHRIJVING

FTI wil binnen de Nederlandse en Belgische markt top of mind komen van de reisagenten. Ze hebben ons gevraagd een event te ontwikkelen waarin zowel de producten als de systemen en de partners onder de aandacht worden gebracht en El Gouna (een van de belangrijke bestemmingen van FTI) die het event host, een prominente plek te geven binnen het concept. 

3. Orange copy.png

DE BRAINSTORM

Samen met het FTI team zijn we aan de slag gegaan om in kaart te brengen welke relevante informatie overgebracht moest worden en hoe we de bestemming in de kijker gaan zetten. Er is nog te weinig kennis over de verschillende producten en El Gouna is nog relatief onbekend op de Nederlandse en Belgische markt. 

3. Orange copy.png

HET IDEE

Als startpunt hebben we het nieuwe concept van FTI, FTI Drive en het systeem FTI360 als uitgangspunt genomen. Al gauw ontstond het idee van 360 graden rond, dus de gehele bestemming leren kennen en hierbij gebruik te maken van de lokale tuktuks die synoniem staan voor FTI drive. Ook willen we gebruik maken van technieken zoals 360 beelden en augmented reality. 

3. Orange copy.png

HET CONCEPT

Het thema van het concept is 360 graden geworden; alles speelt zich af om je heen. Al op de airport was er een hint die verwees naar de startlocatie van de eerste dag (een taxichauffeur met een bord waar de afbeelding van de watchtower, een landmark van El Gouna,  op stond). 'sAvonds bij het diner werd er een toetje geserveerd met ook een afbeelding van de watchtower. De oplettende deelnemers konden dus al weten waar ze de volgende ochtend acte de présence moesten geven. Aangekomen op de watchtower ontvingen ze de eerste 360 foto die verwees naar de locatie waar een opdracht uitgevoerd en opgelost moest worden. Indien dit goed gebeurde, ontvingen zij de volgende 360 foto. Als vervoersmiddel hebben we gekozen voor tuktuks, het transport middel in El Gouna. 2 dagen lang had elk team zijn eigen tuktuk met chauffeur tot zijn beschikking. Het uiteindelijke doel was om zoveel mogelijk locaties te vinden aan de hand van 360 foto's in een zo kort mogelijke tijd. Het team dat uiteindelijk in twee dagen als eerste op de eindlocatie kwam, heeft gewonnen. 

3. Orange copy.png

HET GEHEIM

Het geheim van dit concept is met name de spanningsboog die gecreëerd is binnen zowel de games en opdrachten als mede een tijdsdruk in combinatie met het zelf ontdekken van de bestemming in een tuktuk en het learning-by-doing principe.

bottom of page