KING OF THE COURT - KONINGSPELEN HAARLEM

3. Orange copy.png

DE OPDRACHTOMSCHRIJVING

Sporsupport heeft ons gevraagd om mee te denken bij het vraagstuk hoe we jongeren van 13-18 jaar in beweging kunnen krijgen. Wij denken echter dat de crux bij dit vraagstuk zit in HOE we deze jongeren bereiken. Via de scholen is geen optie omdat alles wat vanuit school komt per definitie ‘stom’ is.  

3. Orange copy.png

DE BRAINSTORM

Als we nu een concept bedenken waarbij we juiste de kinderen van 8-12 jaar bereiken, in beweging krijgen en enthousiasmeren, tackelen we juist in een vroeg stadium al het probleem hoe we ze bereiken daar deze doelgroep nog wel via scholen te bereiken is. Op het moment dat zij in de leeftijdsgroep 13-18 jaar komen, zijn zij al bekend en vertrouwd met de vele sportmogelijkheden en het Open sportpark

3. Orange copy.png

HET IDEE

In een periode van 2 weken voorafgaand aan de huidige Koningsspelen gaan we de doelgroep introduceren en enthousiasmeren om meer te bewegen en te sporten. Dit doen we d.m.v. de Sportsupport app waarin we een gamification bouwen waarin de doelgroep zo veel mogelijk punten per klas (of school) gaat verzamelen. Deze punten kunnen op verschillende manieren verzameld worden, zodat elk kind zijn/haar expertise kan inzetten. Denk daarbij bv. aan voedingsquizen, learnings, opdrachten, het volgen van clinics (gegeven door de verschillende sportverenigingen zowel op de scholen als bij de club zelf), Doe opdrachten. Het ‘speelveld’ van de gamification is de wijk Schalkwijk en d.m.v. GPS gestuurde triggers die overal in de wijk geplaatst zijn, voeren de kinderen de opdrachten uit (zie afb). Zij zullen dus actief de wijk in moeten om punten te verzamelen en op die manier spelenderwijs automatisch meer bewegen. De scholen binnen Schalkwijk spelen tegen elkaar en het grote finalespel wordt gespeeld tijdens het King of Court event op 22 april (voormalige Koningsspelen)

3. Orange copy.png

HET CONCEPT

Door middel van beweging en ontdekking maken de kinderen kennis met de verschillende sporten. Focus ligt op beleving en kennismaking binnen de doelgroep in de wijk Schalkwijk. Dit concept is echter makkelijk uit te rollen binnen alle wijken in Haarlem

 

Het concept hebben we gekoppeld aan de Koningsspelen omdat hier onderwijs, event en verenigingen al bij betrokken zijn en een grote rol in spelen. Door het King of Court concept hier aan te verbinden, betrekken we nu ook de wijk bij de Koningsspelen en versterken en verbreden we het doel om kinderen in beweging te brengen. Door de opzet van het concept brengen we ook een extra dimensie in het sociale aspect. Tevens biedt het verenigingen de mogelijkheid om in het voorstadium zich al laagdrempelig te presenteren waardoor ze tijdens de Koningsspelen al de herkenning hebben van de kinderen (kracht van de herhaling) en op deze manier nieuwe leden kunnen werven. 

3. Orange copy.png

HET GEHEIM

xxxxx

HALLO... OVER..
HALLO... OVER..
press to zoom
VERTEL HET MAAR
VERTEL HET MAAR

Reisagenten kregen middels hun tablet...

press to zoom
HOE KOM IK DAAR
HOE KOM IK DAAR
press to zoom
WIE DE SLEUTEL PAST
WIE DE SLEUTEL PAST
press to zoom
WAAR MOET IK HEEN
WAAR MOET IK HEEN
press to zoom
JOKER ALERT
JOKER ALERT
press to zoom
OVERAL EN NERGENS
OVERAL EN NERGENS
press to zoom
DEVICES ANNO NU
DEVICES ANNO NU
press to zoom
THAT'S THE SPIRIT
THAT'S THE SPIRIT
press to zoom
WIE IS DE MOL?
WIE IS DE MOL?
press to zoom
QR CODES OVERAL
QR CODES OVERAL
press to zoom
IN THE CITY
IN THE CITY
press to zoom